اخبار خارجی

وجین الکتریکی در استرالیا برای ایجاد اقدامات کنترلی نوآورانه

یک دستگاه غیر شیمیایی که از الکتریسیته برای کشتن علف های هرز استفاده می‌کند، در استرالیای غربی به کار گرفته می‌شود تا مشخص شود آیا در آینده این یک روش کنترل پایدار علف‌های هرز برای تولیدکنندگان صنایع اولیه است یا خیر. این دستگاه با فناوری پیشرفته قرار است اواخر ماه جاری (March,2022)  وارد ایالت شود. دپارتمان صنایع اولیه و توسعه منطقه ای، مناسب بودن این فناوری را برای کنترل علف های هرز در زمین های خشک استرالیا و کشاورزی آبی آزمایش خواهد کرد. همچنین بررسی می‌کند که کدام علف‌های هرز با برق راحت‌تر کنترل می‌شوند و کاربردهای بالقوه این فناوری در کشاورزی استرالیا برای صرفه‌جویی در هزینه و تأثیرگذاری بر عملکرد محصول بررسی خواهد شد.

دستگاه Zasso Electroherb ساخت سوئیس، بر اساس فناوری برزیلی، از نیروی مکانیکی برای تولید جریان ولتاژ بالا استفاده می کند که مستقیماً از طریق یک سری الکترودهایی که در پشت یا جلوی تراکتور نصب شده اند، به گیاهان اعمال می شود. فرآیند وجین الکتریکی با عبور الکتریسیته از طریق یک گیاه با لمس کردن آن با یک اپلیکاتور الکتریکی عمل می کند که باعث از بین رفتن دیواره های سلولی می شود، گیاه را می کشد و یا رشد را متوقف می کند. این فناوری قبلا در شرایط مزرعه استرالیا آزمایش نشده بود، اگرچه در اروپا در مقیاس کوچک برای خواص باغبانی و برای کنترل علف های هرز کنار جاده استفاده می شود. میراندا اسلاون، دانشمند تحقیقاتی DPIRD، گفت که کنترل الکتریکی علف های هرز می تواند بخشی از یک راه حل یکپارچه برای کاهش وابستگی به نهاده های شیمیایی و ایجاد سیستم های کشاورزی پایدارتر باشد. او گفت: «پیدا کردن استراتژی‌های جایگزین کنترل علف‌های هرز برای اقدامات شیمیایی در استرالیا به دلیل افزایش نرخ مقاومت به علف‌کش‌ها و تقاضای فزاینده بازار مهم است.

این دستگاه جدید در مرز فناوری کشاورزی قرار دارد و آزمایش آن در شرایط رشد استرالیا برای بررسی کاربرد بالقوه آن به عنوان یک روش غیر شیمیایی در سیستم‌های زراعی ارزشمند است. یک آزمایش طرح اولیه نشان داد که کنترل علف‌های هرز به دلیل سطح بالای گیاهان و انشعاب‌های وسیع ریشه‌ها و شاخساره‌ها می‌تواند سخت‌ترین مبارزه باشد. این دستگاه ابتدا بر روی توانایی آن در کنترل علف های هرز در خصوصیات انگورکاری و باغبانی و بعداً در کنار جاده ها و خطوط حصار، و همچنین استفاده از آن برای کنترل علف های هرز آیش در تأسیسات تحقیقاتی بخش در Grainbelt آزمایش می شود. این تحقیق علف‌های هرز مقاوم به علف‌کش‌ها، مانند چچم یکساله و تربچه وحشی، و علف‌های هرز کشاورزی مشکل‌ساز و علف‌های هرز چندساله را هدف قرار می‌دهد.کاترین بورگر، دانشمند محقق، سرپرست پروژه، گفت که بررسیها نشان می‌دهد که سلامت خاک و موجودات زنده خاک توسط این فناوری به خطر نیفتاده است. دکتر بورگر گفت: «تحقیق ما شامل تجزیه و تحلیل تأثیر فناوری بر سلامت خاک، از جمله تراکم و تنوع میکروبی خاک، و همچنین پاتوژن‌های ریشه خاک، مانند ریزوکتونیا خواهد بود. ما همچنین علاقه مندیم که مشخص کنیم آیا خطر آتش سوزی بالقوه در طول تابستان وجود دارد یا خیر، بنابراین آزمایشات پس از آموزش ایمنی با استفاده از حداکثر روش های ایمنی انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *