Uncategorized, اخبار داخلی

افزایش جمعیت مگس میوه در مازندران

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه جمعیت مگس میوه در مازندران افزایش یافته است تصریح کرد: با توجه به گزارش‌های دریافتی ایستگاه‌های پیش آگاهی و بازدید‌های میدانی، مدیریت مگس میوه مدیترانه‌ای در باغات سیاه ریشه و مختلط ضروری است.

وی با بیان اینکه شکار مگس میوه مدیترانه‌ای در تله‌های فرمونی ایستگاه‌های پیش آگاهی حوزه شهرستان‌های مرکزی افزایش یافت، ادامه داد: با توجه به مساعد شدن شرایط جوی و وجود میزبان‌های مناسب اعم از هلو، شلیل، ازگیل ژاپنی و آلوچه برای ایجاد و گسترش کانون‌های آلوده، پایش مستمر هفتگی ایستگاه‌های پیش آگاهی و بازدید‌های میدانی به ویژه در باغات سیاه ریشه و اطلاع رسانی به باغداران برای برداشت کامل تمامی میوه‌های رسیده و حذف کامل میزبان از دسترس آفت مورد تاکید است.

این مسوول اضافه کرد: در باغاتی که در تله‌های پیش آگاهی بیش از ۲ عدد مگس مشاهده شود با مشاوره و نظارت کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاهپزشکی نسبت به نصب حداقل ۲۰ تا ۳۰ تله حاوی جلب کننده‌های غذایی بیولور، سراتراپ، سراتینکس برای شکار انبوه اقدام و در صورتی که تعداد مگس‌های شکار شده در تله‌های پیش آگاهی بیش از ۳ عدد باشد، طعمه پاشی برابر دستورالعمل انجام شود.

وی تصریح کرد: رعایت بهداشت کف باغ شامل حذف کامل علف‌های هرز، جمع آوری هرگونه میوه ریخته شده و دفن آن در عمق ۵۰ سانتی متری خاک ضروری است.

وی گفت: برای مدیریت و پیشگیری از خسارت مگس میوه، اطلاع رسانی گسترده و مبارزه با این آفت با مشارکت همه دستگاه‌ها ضروری است.

منبع: http://ippn.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *