اخبار داخلی

مبارزه با آفت سن مادر در سطح ۷۰ هكتار از اراضی كشاورزی سمنان

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان سمنان از مبارزه با آفت سن مادری در سطح ۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد و گفت: مبارزه با سن مادری در سطح ۱۰ هکتار از مزارع گندم انجام شد.

عباس مشیریان با بیان اینکه مبارزه با آفت سن مادری در سطح ۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان انجام شد، تاکید کرد: مبارزه همگانی با آفت سن غلات از سوم فروردین ‌ماه در استان سمنان آغاز شده است.

وی با اشاره به تاریخ ریزش سن در برخی از شهرستان‌های استان سمنان افزود: تاریخ ریزش سن در سمنان بیستم اسفندماه، در سرخه بیست و دوم اسفندماه سال گذشته، در آرادان بیست و سوم اسفند و در گرمسار بیست و چهارم اسفندماه بود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر مبارزه با سن مادری در سطح اراضی کشاورزی سمنان در حال انجام است گفت: تا کنون مبارزه با سن مادری در سطح ۱۰ هکتار از مزارع گندم و ۶۰ از مزارع جو شهرستان سمنان انجام شده است. مشیریان افزود: به دلیل کاهش ناگهانی دما و وزش بادهای مستمر در تمامی شهرهای استان، مبارزه شیمیایی در حال حاضر متوقف شده و به محض شروع مجدد مبارزه اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *