اخبار خارجی

بررسی دریفت ادجوانت ها در مواد شیمیایی

موسسه زراعی (IAC) یک “تونل باد” ایجاد کرده است که به دقت تداخل مواد کمکی در “رانش” مواد شیمیایی کشاورزی مانند علف‌کش‌ها، قارچ‌کش‌ها، حشره‌کش‌ها و کنه‌کش‌ها را ارزیابی می‌کند. این تجهیزات، ظاهراً ساده، می‌توانند نتایجی مشابه آنچه در آخرین نسل مدل‌های وارداتی با ارزش بیش از 1 میلیون دلار به دست آمده است، به دست آورند.

Drift  به مقدار ماده شیمیایی کشاورزی که در عمل سمپاشی از هدف یک برنامه فرار می کند، اشاره دارد. عوامل متعددی باعث این پدیده می شود، از وزش باد گرفته تا افزودن مواد کمکی نامناسب به محلول سمپاشی یک ماده شیمیایی کشاورزی.

ادجوانت ها اثراتی مانند پخش شدن، خیس شدن و نفوذ را اضافه می کنند. محصولات با کیفیت پایین و عملکرد ثابت نشده باعث رانش و مشکلات زیست محیطی، زراعی و بهداشتی می شوند. تونل باد این برنامه نشان دهنده پیشرفت در دانش مرتبط با رابطه بین ادجوانت ها و رانش است. این تجهیزات که در ساختار مهندسی آن ساده شده است، تجزیه و تحلیل بسیار قابل اعتماد را با هزینه مقرون به صرفه امکان پذیر می کند.

ویژگی های اصلی تونل باد شکل استوانه ای آن است – تونل های دیگری با ساختار مستطیلی در کشور وجود دارند – قطر تقریباً 1 متر و طول 8.40 متر. نازل های اسپری و یک مخزن برای ذخیره محلول اسپری و ادجوانت و مکانیزمی برای “آسپیراسیون” محصولات تحت مطالعه و اندازه گیری رانش متصل می شوند.

برخلاف آنچه در صنعت آگروشیمیایی یا آفت کش‌ها اتفاق می‌افتد، که نهاده‌های آن برای ثبت و بازرسی تحت آزمایش‌های دقیق و مراحل تحقیقاتی قرار دارند، کمک‌های کشاورزی تولید شده در برزیل از مقررات رسمی عبور نمی‌کنند. این خلأ قانونی در را به روی استفاده نادرست و ناایمن از آفت کش ها و همچنین مواد کمکی باز می کند.

برنامه Spray Adjuvants یک ابتکار غیر انتفاعی است که با منابع خصوصی در مرکز مهندسی و اتوماسیون (CEA) موسسه کشاورزی (IAC) که یکی از آژانس های وزیر کشاورزی و تامین است نگهداری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *