اخبار خارجی

بایر بذر برنج هیبریدی آریزه را در بنگلادش راه اندازی کرد

بایر کراپ ساینس، شرکت کشاورزی پیشرو، اولین بذر برنج هیبریدی «INH 16019» با تحمل قوی نسبت به زنجرک قهوه‌ای (BPH) و سوختگی برگ باکتریایی (BLB)را راه‌اندازی کرد. INH 16019، عملکرد بالاتری از برنج با کیفیت برتر را ارائه می دهد و در نتیجه درآمد بیشتری را برای کشاورزان بنگلادش به همراه خواهد داشت.

INH 16019  بذر برنج بایر ، جدیدترین محصول ارائه شده با نام تجاری – ARIZE® –  است که به دلیل کیفیت غلات غنی و هیبریدهای با بهره وری بالا مشهور است. در بنگلادش، بایر همچنان به توانمندسازی کشاورزان خرده‌مالک با راه‌حل‌های حفاظت از محصولات باکیفیت می پردازد و طیف وسیعی از محصولات توسعه یافته در سطح جهانی برای پاسخگویی به نیازهای متغیر مشتریان دارد.

برنج یک محصول غذایی اصلی برای اکثریت بنگلادش است و حدود 75 درصد از زمین های کشاورزی را به خود اختصاص می دهد. بنابراین، برای بهبود معیشت کشاورزان بنگلادشی، هیبریدهای پرمحصول با ویژگی های آب و هوایی هوشمند از اهمیت حیاتی برخوردار خواهند بود. معرفی Arize INH 16019 گام دیگری به جلو در بهبود بهره وری برنج در بنگلادش است. در صورت شیوع آفت زنجرک قهوه ای و بلایت باکتریایی برنج ، “Arize INH 16019”   بازدهی بهتر تا حدود 20 تا 30 درصد نسبت به سایر گونه‌های حساسی ارائه می‌کند، که در آنها تلفات محصول حتی می‌تواند تا 100 درصد باشد.

علاوه بر ویژگی های عملکرد برتر، مزیت دیگر کشت واریته بذر مذکور صرفه جویی قابل توجه در مصرف سموم است.

Source: https://news.agropages.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *